Γραπτά (1)

Η προδιάθεση και η φόρμα ενός κειμένου είναι τα στοιχεία που με απασχολούσαν πάντα στα γραπτά μου, κυρίως την εποχή που ξεκινάω να γράφω ένα καινούργιο βιβλίο. Τι ακριβώς σημαίνει γράφω ένα μυθιστόρημα και ποιες είναι οι παράμετροι που καθορίζουν τελικά τη λογοτεχνική αξιοπιστία ενός βιβλίου; Γιατί γράφω αντί να περπατάω, να κολυμπάω ή να απέχω από κάθε δραστηριότητα, και τι με κάνει να επιστρέφω σε μια ιστορία, μια πλοκή, μία φανταστική εκδοχή της ζωής μου; Γνωρίζω την ηδονή και την απολαυστική εκείνη αγγαρεία που μου κάνει δώρο η συγγραφή, αλλά στ’ αλήθεια δεν γνωρίζω τους ακριβείς λόγους που πασχίζω να ολοκληρώσω ένα γραπτό θεωρώντας ίσως ότι αυτό θα δώσει κατά κάποιον τρόπο ένα στίγμα για όσα πιστεύω εγώ για τον κόσμο που ζούμε όλοι εμείς μαζί. Γράφω με σκοπό να είμαι παρών, ενώ παραδόξως γράφω πόσο απών θέλω να είμαι, γράφω για την ισχυρή μου επιθυμία να απέχω και να αποστασιοποιούμαι από κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα. Αυτή από μόνη της είναι μια αλλόκοτη συνθήκη, σχεδόν ανεξήγητη στα μάτια μου. Περίπου αναπάντεχα, ένα μυθιστόρημα βολεύεται στη θέση του και αποκτάει ζωή, σχεδόν με έναν ψυχαναγκαστικό τρόπο. Μοιάζει με ένα ασαφές ψηφιδωτό που σταδιακά παίρνει τη θέση του, βολεύεται ως δια μαγείας σε έναν απολύτως δικό του χώρο. Το ερώτημα ωστόσο παραμένει, γιατί επιμένω να ολοκληρώνω ένα συγκεκριμένο σφιχτό κείμενο, τι με οδηγεί να τεμαχίζω μια γραπτή διήγηση σε κεφάλαια, πασχίζω να το κάνω συμπαγές και ένα; Είναι μια δική μου καθαρή επιθυμία ή ένα κλισέ που έχω αποδεχτεί εκ προοιμίου; Δεν μπορώ να ξέρω, όμως συνεχίζω να γράφω με συνοχή και συνέπεια αυτά που θέλω να γράψω.

Σχολιάστε

Blog στο WordPress.com.

