Λαμπερό σκοτάδι (4)

Πνιγμένος στην κατάθλιψη και την ψυχική κούραση αδυνατώ να γράψω. Αντίθετα, όταν αισθάνομαι καλά, όταν είμαι αισιόδοξος για τη ζωή που έρχεται, τότε μπορώ να γράψω και να καταπιαστώ με το σκοτεινότερο, το πιο θλιβερό και θολό ζήτημα. Η λογοτεχνία δεν είναι σε καμία περίπτωση για μένα ψυχοθεραπεία ή αποτύπωση της συναισθηματικής μου κατάστασης, αλλά μια ευκαιρία να δώσω ένα σαφές στίγμα για τον κόσμο. Γράφω, αισθανόμενος χαρά, για ένα θέμα που με λυπεί, για κάτι που με ανησυχεί, για οτιδήποτε δεν μπορώ να εξηγήσω χειροπιαστά. Αντίθετα, όταν η ψυχική μου διάθεση είναι κακή, απέχω τότε από κάθε συγγραφική δραστηριότητα, απέχω από τη λογοτεχνία και από την πραγματική ζωή μου. Η συγγραφή ενός μυθιστορήματος δεν είναι μια ψυχοθεραπευτική συνθήκη, δεν με γαληνεύει ούτε με λυτρώνει από όσα με καίνε, απλώς θέτει μερικά ακόμη ερωτήματα στο ψηφιδωτό των ανησυχιών μου.

Σχολιάστε

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

