Λέξεις ανά πάρτυ (1)

Είναι τέσσερις τα χαράματα και έχω να γράψω για το ιστολόγιο του ΕΚΕΒΙ. Μπορεί να είναι και ποίημα, μου είπαν, αλλά λέω να μην σας πετάξω την ποιητική μου συλλογή -που δεν σκοπεύω να δημοσιεύσω- στα μούτρα. Σκεφτόμουν να στείλω από τα υπάρχοντα κείμενα, αλλά αυτή τη στιγμή, μετά από τρία αμαρέτο-πορτοκάλι, δέκα τραγούδια έιτις, εικοσιεφτά χορευτικές φιγούρες, εφτά τρούφες και έξι καναπεδάκια ροκφόρ, μετά δηλαδή από αυτό το φοβερό πάρτι, αποφασίζω υπό την επήρεια προφανώς του αμαρέτο-φρέσκο πορτοκάλι, να στείλω κάτι φρέσκο, κάτι που, αντίθετα με τη Ραφαέλα Καρρά, είναι γραμμένο τώρα.

Σήμερα -εκατέρωθεν της συγκέντρωσης που έγινε στο Σύνταγμα για τη μνήμη των νεκρών της κρίσης, με αναμμένα κεριά και λίγο κόσμο- πήγα σε έναν γάμο. Παντρεύονται ακόμα οι άνθρωποι.

Στο πάρτι γάμου από το οποίο μόλις γύρισα, δεν είχε κλαρίνα, γονείς, βαλς -αυτά συνήθως πάνε μαζί. (Όποιοι θέλουν τηλέφωνα, διευθύνσεις, οδηγίες για το πώς να ξεμπερδέψετε με το γλέντι για τους γονείς, απευθυνθείτε ενταύθα.) Ήταν σε βιομηχανική αποθήκη της Πειραιώς όλο μπετόν, στυλ και καλή μουσική: ο ντιτζέι ήταν ευχάριστα ψυχοπαθής.

Θα μπορούσα να γράψω ότι ήταν μερακλής, αλλά το «μερακλής», αυτός δηλαδή που διαθέτει μεράκι, είναι μια λέξη που αντιπαθώ. Έχω τέτοια κολλήματα με τις λέξεις: φετίχ, αντιπάθειες και λέξεις που λατρεύω, πράγμα που μου θυμίζει τον Ντέιβιντ Λοτζ: σε ένα βιβλίο του ένας συγγραφέας παθαίνει writer’s block όταν, αφού του αναλύσουν τα κείμενα στον υπολογιστή, τού ανακοινώνουν ότι χρησιμοποιεί συνέχεια κάποιες λέξεις, όπως ας πούμε «κοιλιά». Με αριθμητική αναφορά τού πόσο συχνά τις χρησιμοποιεί. Ε, μετά, κάθε φορά που πάει να γράψει τη λέξη «κοιλιά» μπλοκάρει!

Εμένα, αν μου μετρούσαν τις αγαπημένες λέξεις, συχνοεμφανιζόμενη θα ήταν, φαντάζομαι, η λέξη «μπούτι». Επηρεασμένη δε από τον Λοτζ, κάθισα κάποτε και έβγαλα τη συχνότητα χρήσης κάποιων λέξεων στα κείμενά μου. Στο τρίτο βιβλίο μου, παραδείγματος χάριν, η λέξη «μου…» εμφανίζεται έξι φορές, ενώ η λέξη «αρχ…» μόνο τρεις. (Βγάλτε τα συμπεράσματά σας).

10 thoughts on “Λέξεις ανά πάρτυ (1)

  1. 1st comment:na kathieroseis ores syggrafikhs ergasias after 4 xhmeromata k panta me thn ephreia alkool, apolafstikh evh…

  2. Είναι τόσο μικρή η συχνότητα εμφάνισης που δε βγαίνει συμπέρασμα, εκτός αν προσπαθείς απλώς να σοκάρεις με τις λέξεις αυτές.

  3. Η κουβέντα για το writer’s block με τρομάζει. Εγώ πάσχω εδώ και κάτι μήνες, σκέψου να καθόμουν να υπολογίσω και με ποιες λέξεις έχω εμμονή!

    Υ.Γ. Αν βάλεις μέσα και το αλλαγμένο πρώτο γράμμα, το «μου…» εμφανίζεται περισσότερο. Νομίζω.

  4. Σας ξαναστέλνω το σχόλιο διότι το έγραψα πολύ βιαστικά πριν, είναι όμως το ίδιο. ευχαριστώ, ελπιζω να εμφανιστεί. Γιωργος

    έβγαλα τα συμπεράσματα μου: η λεξη μου… ειναι πιο εύηχη απο τη λεξη αρχ… κ επειδη το μου… σερνει καραβι καλα κανεις και τη χρησιμοποιεις πιο συχνα γιατι ειναι πιο πιασαρικη.. σε αντιθεση με τις λεξεις αρχ… κλπ που είναι μεν χρησιμες αλλά συνηθως αναφέρονται υποτιμητικά (να μην αναφέρω παραδείγματα). όσο για το μερακλης θα συμφωνησω γιατι ειναι συνηθως για περιπτωσεις που θελουμε να επαινέσουμε καποιον αλλα δεν τον λεμε κ μετρ του ειδους π.χ. σε περιγραφη για sex δεν λες ποτε ‘ηταν πολυ μερακλης’, ‘με περιποιηθηκε με μερακι’. Πολυ καλα κανουν τα παιδια κ παντρεύονται ακομα, εμεις οι φωτογραφοι κλεφτες θα γινουμε? Και πολυ καλα κανεις κ πινεις αμαρετο (φαίνεται οτι ετσι παραμένεις γλυκεια – πολυ καλα κανεις επισης που προτιμας φυσικο πορτοκαλι γιατι ετσι μενεις φρεσκια κ δροσερη) δεν μπορω να το τεκμηριωσω επιστημονικα αλλα ειμαι σιγουρος… τελος αν εχεις ποιητικες συλλογες που δεν εχεις σκοπο να τις εκδόσεις μπορω αν μου τις δωσεις να τις βαλω σε ημερολογιο που θα απευθυνεται σε κουλτουριάρηδες, ενα μεροκαματακι θα το βγαλουμε… ευχαριστω πολυ που μου εδωσες χωρο να εκφραστω… ευη καλη επιτυχια κ καλη συνεχεια κ καλες εμπνευσεις.. με πολυ αγαπη ενας φαν σου

  5. kai meta, kai meta??? Tha ithela na diavaso kai tin synexeia autis tis apolaustikis perigrafis mias kathimerinotitas pou kapoios aplos, mountos, paradomenos anthropos tha prospernouse alla esy mas tin dineis me tetoio tropo oste na ksediplonetai osan ena mageutiko taksidi…. Please keep up!!!

  6. evw n Athina kaigetai oi astoi suggrafeis 3esalwvouv sta decadence parties tous… koivwvikn suveidnsn my ass…

  7. αστός είστε και φαίνεστε. είμαι Καβαλιώτισσα αστή, λιγότερο αστή απο τους αθηναίους δηλαδή, και το να υποστηρίζω αντεργκράουντ λογοτεχνικά φεστιβάλ των δέκα ατόμων σύνολο, καλλιτεχνικά γεγονότα και γάμους φίλων δεν μου φαίνεται ανούσιο.

    έφαγα αρκετά δακρυγόνα. και ηλίθια συζήτηση για το τι θα γίνει. μέχρι να σχηματίσω συγκεκριμένη άποψη, λέω να μην πετάξω την ανώριμη, κουτσοσχηματισμένη δική μου στα μούτρα των ανυποψίαστων. ούτε ν’ αρχίσω να πετάω μολότοφ. αν όμως σχεδιάζετε τη δημιουργία ουσιώδους τρομοκρατικής ομάδας με όραμα, να το συζητήσουμε

  8. κατεν & βίκυ, σας ευχαριστώ, χαίρομαι που βρίσκετε ενδιαφέρον στα ημερολόγιά μου.

  9. emena mmou arese o gamossss!!![pera ap t kimeno]ti kala k ego etsi 8a padrefto evi:P

    «Ήταν σε βιομηχανική αποθήκη της Πειραιώς όλο μπετόν, στυλ και καλή μουσική»

  10. Αυτό μας έλειπε, να έρθει να σχολιάσει και η ιντελιγκένσια. Είναι κάτι τέτοιες στιγμές που σκέφτεσαι μήπως η αστική δημοκρατία με την ελευθερία του λόγου δεν ήταν τόσο καλή ιδέα..

Σχολιάστε

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

