Γιατρέ μου…

Η μνήμη είναι ίσως το βασικότερο κομμάτι μας που μας συνδέει με τους συνανθρώπους μας,
με την ιστορία, με το παρελθόν αλλά και το μέλλον.
Αν δεν θυμάμαι, δεν είμαι, δεν έχω ταυτότητα, δεν έχω ιστορία, δεν ένα αναφορά.
Αν δεν με θυμούνται, είναι σα να μην έζησα ποτέ, σα να πέρασα και να έφυγα
από αυτό τον κόσμο και να μην είχε την παραμικρή σημασία.

Πολλές φορές αναρωτήθηκα αν γράφω επειδή πραγματικά έχω ανάγκη να γράψω
ή αν μέσα από αυτή την απόπειρα δεν εκφράζεται απλώς ο τρόμος
απέναντι στο θάνατο και την αμετάκλητη αναχώρηση.
Ίσως να τρέφω την ψευδαίσθηση πως αν μείνει έστω και ένα τυπωμένο βιβλίο μου, αν κάποιος το ξεφυλλίσει χρόνια αφότου θα έχω φύγει, αυτό θα μου προσδώσει κάποια σημασία, θα είμαι ακόμα εγώ και θα είμαι ακόμα παρούσα, έστω και με διαφορετικό τρόπο.

Όλα αυτά βέβαια μπορούμε να τα υποθέσουμε, αν δεχτούμε πως σε εκατόν πενήντα χρόνια αφότου έχουμε πεθάνει, θα υπάρχει ακόμα ο κόσμος, δεν θα τα έχουμε καταστρέψει όλα, δεν θα έχουν πολτοποιηθεί όλα μου τα βιβλία (μήπως να αρχίσω να κάνω κάποιες συνεννοήσεις από τώρα;), δεν θα έχει εξαφανιστεί κάθε έντυπο ανάγνωσμα. Και φυσικά πως θα έχει νόημα να διαβάσει κανείς σε διακόσια χρόνια από τώρα (μου δίνω και πενήντα ακόμα ζωής, είμαι αισιόδοξη σήμερα) κάτι που έγραψα σήμερα

Μήπως τελικά η συγγραφή, όπως και κάθε μορφή καταγεγραμμένης τέχνης, δεν είναι παρά μια προσπάθεια να μείνουμε αθάνατοι;
Υ.Γ. Αν όλα τα παραπάνω πάνε καλά, και πάθεις την παλιά, κλασική, αγαπημένη σε όλους άνοια και ξεχάσεις εσύ τον εαυτό σου, πώς προσμετράται αυτό στις βλάβες;
Γιατρέ μου…

Σχολιάστε

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

